ARAMA KUTUSU

24 Ağustos 2011 Çarşamba

24.08.2011


yarım asır devirdim ,üstüne 1 yıl geçti,şimdi yeniden saymaya başlıyorum ,bu sabah 24.8.bir yaşımı doldurdum,çarşamba doumuşum,çarşamba yeni yaşıma ve inşallah yeni ,pembe hayata başlarım .
    Haftaya bu gün,bu saate uçakta olacağız ( ilk defa uçağa bineceğim ) ,Iğıdıra gidiyoruz,kızımın tayini oraya çıktı ,aslında okullar 19.09 açılacakmış,ama kira bulmamız lazım ,kızımın ilk okul arkadaşı İNŞALLAH oraya çıkar tayini ,tanıdık ile daha başka .
    Ama bu sabah işe gelirken başka bir şey aklımdan geçti , gurbet mi desem ......22 sene önce akşam vakti ,evin önünü süpürüyordum ,3 araba yanaştı evin önüne ,Bulgaristan sınırını terk etmemiz lazımdı,eşim eşalar için araba bulmaya gitmişti,ve o günlerde bu çok zor'idi .Evin önüne 1 minibüs,1tane küçük araba ,arkasında mini bir açık vagon gibi . Çöktüm yere.Geceyi bir konvoy ile arabalarda geçirdik ,sabah çektiler yol kenarına ,yakında ev yok,su yok.Büyük kızım 1,5 yaşında ,termoslara doldurduum şekerli yourt ekşimeye başlamış,yanımızda hani geride domates yemeyi yazmıştım ,konservesi var,ekmek desen bir bebek için biraz ...kuru .Ceviz ağıçları vardı ,gezdik,bebek ile başka ne yapılır ,geçe bebek ile arabada yattık,ben oturdum ,o kucağımda . Öyleye yakın yine yola devam ettik,bir stadiuma tıktılar bizi ( sayısız arabalar + eşalar) ,yakında su vardı ,biraz çamaşır,çok içme suyu stok ettik ,bebek için ekşimiş yourt,başka çare yoktu'ki,büyüklere küflenmeye başlamış ekmek,domates yemeyi konservesi,yine oturarak uyumak .Sabahleyin hayde yola ,sınıra .Kaçak aldığımız tütkçe kasetler hala popomu yakıyoru gümrükçüler pasaportları incelerken,bir'de benimlen gidecek bir cümle - maralara yaşamaya mı gidiyorsunuz ...Sonra Türkiye sınıra kadar eşek arabasına benzer arabalarla yüzlerce kişi çek allah ,çek eşaları,mal ,canın yongası  .Türkiye sınırda pasaportları götürdüm yalnız,yüzlerce insan ile sırada ,bebek alamaya başlamış ( su bile sade benim elimden içerdi ) ,büyükler geciktiim için şaşkına ,paniye kapılmışlar ....Hele geçtik ,gece yarısı geçmişti ,( hangi şehirden geçmiştik acaba ? ) yollar ışıl ,ışıl,yolda bebekli aileler geziyorlar .... ŞOK ,HANİ MARALARA GİDİYORMUŞUK,HANİ KARANLIK BASTIKTAN SONRA DIŞARISI ÇOK TEHLİKELİYMİŞ ....
   Şimdi yine o günler geldi aklıma ,ama şimdi rahatım ,nerede olduğumu biliyorum .
Bunu tercime etmeyeceğim bulgarca ....

Benim bilgisayarım dünde kalmış .



Teoman - Paramparça (Bugün benim doğum günüm)


Teoman - Paramparça (Bugün benim doğum günüm)


Teoman - Paramparça (Bugün benim doğum günüm)

2 yorum:

  1. YAZINI BU GÜN OKUDUM BENİ GÖÇ GÜNLERİME GÖTÜRDÜN MEGERSE HİÇ UNUTULMUYORMUŞ O GÜNLER HİÇ KOLAY DEGİLDİ ÇOK DUYGULANDIM EKMEK BİTMİŞ SU BİTMİŞ ELİMİZDEN ATILAN YEMEK ÇANTALARI SANKI BİZİ ÖLÜME GÖNDERİRCESİNE AMA ŞÜKÜR ALLAHIMA BİZ BAŞARDIK BURA DADA BİR HAYAT KURMAYA NEDRET

    YanıtlaSil
  2. 15.09.2012 bloğu gözden geçiriyorum,bunu okurken ağladım,herhalde hep ağlarım okudukça,aslında çok az şeyler yazmışım ,hele o günler hiç unutulmuyor...

    YanıtlaSil