ARAMA KUTUSU

15 Kasım 2011 Salı

ağızı açık - отворена уста





Rus bloğunda gördüm ,adı belyaşi,ama Türkiyede ağızı açık geçiyoru adı ,nefis bir hamur işi,hamuru ister sütlü,ister sade su ile yoğurulur ,sevdiğiniz mayalı hamur kullanabilirsiniz ,ekmek yoğurduğnuzda ucundan yumurta kadar parçalar kopartıp ince hamur açıp ortasına köfte için yoğurdunuz harçtan koyabilirsiniz,ortası 2 parmak kadar açık bırakıp kenarlarını sıkıştırın ,açık tarafı unlanmış tezgahta mayalanır,bol yağıda pişirirken önce açık tarafa altta gelecek şekilde pişer,sonra çevirilir .Bir kısmını mecburen kuşbaşı tavuk etler ile yaptım,yine pişti ama önceden tavuk kıyma yapıp ,baharatlandırarak daha iyi olurdu,ama yine'de kuşbaşı'da pişti .Hamur fazla geldi bende ince yufkaları teflonda iki tarafını kızarttım yağısız,ortası boş kalıyoru ,tam çoçuklara göre ,doldur içini kaşar,domates ve işte sana sandviç.







на български


Намерих тази рецепта в един руски блог,нарича се беляши,но и в Турция се прави и преведено буквално се нарича отворена уста .Може де се направи със всякакво тесто,с мляко или просто си откъснете топки колкото яйце от тестото за хляб ,разточете натънко ,сложете от каймата за кюфтета ,средата се оставя около 2 пръста отворено ,прищипват се караищата и се оставя с отворената част бърху набрашнена повърхност да втаса .При пържене отворената част се слага отдолу,после се обръща .Направих и с много наситно надробено пилешко,щерката не яде друго месо ,пак се изпържи,ама с пилешка кайма по хубаво би станало.Остана ми малко тесто,изсточих много на тънко и без олио от двете страни изпекох,по средата остава кухина ,там за децата,пълни със сирене и домат и готово .





5 yorum:

  1. Sizin şu yemek isimlerinize bayılıyorum. Mutlaka lezzetleri de iyidir. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. ben pek kıymalı yemiyorum ama peynirlisini düşünce harika olur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. çok lezetli Begovilli ev,hem'de kolay.

    Sevda ,o gün aslında aklıma geldi peynirlisini yapmaya ama naparsın,tembeliğim tuttu,yapsaydım -peynir,maydanoz,birazıcık yoğurt karıştırıp koyardım,poaçalara öyle yapıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Hiiim nefis olmus canim ellerine saglik.
    Rus arkadaslar yapmisti yemistim harikaydi.
    Ellerine saglik, senin ellerinden de daha harika olmus canim,
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  5. teşekür ederim arkadaşım ,bu rus blogda (örgülerime girirsen bak oralarda direk girebilirsin)tavuk etinden salamlar var,bir gün yapıp gösteririm(keşke çocuklar küçüiken onları yapsaydım ,daha sağılıklı ).

    YanıtlaSil