ARAMA KUTUSU

18 Mayıs 2012 Cuma

İZMİRDE HAVA SOĞUDU,KIŞLIKLARI YENİDEN ÇIKARSAK MI ?

HAVALAR SOĞUDU,YAZI BEKLERKEN YAMURLARLA BERABEN SOĞUK HAVA GERİ DÖNDÜ,BU HAVALARA YAKIŞAN BU ÇORBA İYİ GİDER:



Basit,acele ile yapılan çorba,her eve lazım.

MALZEMELER:
-1 rendelenmiş soğan
-1-2 minik kesilmiş yeşil biber
-1-2 rendelenmiş domates
-1 tatlı kaş .toz kırmızı biber
-1 tatlı kaş.biber salçası
-maydanozsuz olur mu
-1-2 çorba kaş .un
-2 çorba kaş.tel şehriye
-1,5 l .civarında su

YAPILIŞI:
-sıvı yağıda soğan ve biber kızart
-un ilave et,3-4 kere çevir
-toz kırmızı biber ve salça ilave et ,karıştır çiği kokusu gidene kadar
-karıştırarak soğuk su ilave et
-kaynamaya başlayınca kısık hateşte 10-15 dak.kaynat
-şehriye ilave et,karıştır
-ocağı kapat,tuz,maydanoz ilave et ,kapağı kapat,10 dak.sonra çorba hazır .

20 yorum:

  1. Çok haklısın bugün tam çorba havası:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cumartesi cevap veriyorum,bu sabah mutfağım 5-6 derece düşüktü sıcaklık.

      Sil
  2. ellerine sağlık canım.şuan istanbuldada yağmur var.hava karanlık.bir kasede ben istiyorum çorbadan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbulda ne bu yağmurdu,haberlerde izledim,geçmiş olsun.

      Sil
  3. Dışarısı kapkara ve dolu yağıyor burada. Yemeğim de yok. Çorba fikri kulağa güzel geliyor.

    YanıtlaSil
  4. valla bugün bornovaya gittim uzun kollu giymeme rağmen üşüdüm
    ii gider valla dediğin gibi bu havada bu güzel çorba ellerine sağlık;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu sabah ( cumartesi)en soğuktu havalar ısınmaya başladığından beri.

      Sil
  5. MAAZEZİM İADEİ ZİYARETE HEMEN GELDİM...
    ARKADAŞIM ÇORBALARI PİŞİRMİŞ KOKUSU BANA GELDİ
    ELLRİNE SAĞLIK HAMARATIM
    :)
    KIZLARA SELAM...

    YanıtlaSil
  6. bu yağmurlu havada bu çorba çok iyi giderdi...
    enfeeees görünüyor...
    canım ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. mazes çorbanın fotoğrafı bile nefis gözüküyor, rengine de bayıldım, eline sağlık canım, mutlaka yapacağım ne zaman bilmiyorum ama en kısa zamanda..:)afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekürler,şimdiden afiyet olsun canım.

      Sil
  8. eh tamda havası ne güzel olmuştur, ellerine sağlık canım benim.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık,çok severim bu tür çorbaları,bilmem bilirmisiniz,birde umaç yada umaş çorbası, vardır orjinal tarifi tam olarak bilmiyorum oda soğanla oluyor ve undan hamur yapılıp içine atılıyor, rahmetli babaannem yapardı çokta güzel olurdu:(

    YanıtlaSil
  10. Здравей, изглежда изключително вкусно както и останалите ти предложения.:-)) Когато имаш време, намини през блогчето ми, там има една голяма изненада, която непременно искам да споделя с теб.:-)))
    Хубави почивни дни!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Благодаря ти Мони,обрах всички и ги сложих в блогера, приятна седмица и на тебе мила.

      Sil