ARAMA KUTUSU

4 Şubat 2013 Pazartesi

HÖŞMELEK- çok eski bir şey


MALZEMELER:
-mısır unu
-çok ince kesilmiş pırasa (yeşil soğan)
-su,tuz

YAPILIŞI:
-1-2 avuç mısır unu,1-2 avuç kesilmiş pırasa,tuz karıştır,avuç arası ezerek,azar, azar su ilave et ,öyle ki ezerken parmakların arasından bu karışım kolay çıkacak ,kek hamuru değil ama
-3-4 kaşık sıvı yağı el tavada ısıt ve karışımı içine dök,hateş orta olacak ,sürekli karıştırılacak
- su buharlaşacak,hafif kızaracak karışım.
-yerken ister azıcık ayran dök üstüne,ister bir yudum ayran,bir kaşık höşmelek ye.
-çok eski zamanların açlık günlerde köylerde yapılan bir yemek çeşidi olarak bilirim ,yeşil soğan ile yapılırmış.

44 yorum:

  1. Много интересно и лесно, а пък изглежда толкова вкусно! Поздрави!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tazi resepta e ot Kırjaliyskiya kray,mnoooogo stara .

      Sil
  2. seveceğim bir tat gibi görünüyor... organik mısır unu bulup denemeliyim... buradaki mısır unları silaj mısırlardan ne yazık ki... büyük marketlerde bulurum umarım...
    afiyetler olsun... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım,günaydın ,bu tarifi aslında eşinin yaşlıları belki bilir.Unu metrodan alırım,organik yazmıyor,ama tadı güzel.

      Sil
  3. Değişik bir tarif hiç duymamıştım. Ama benim ağız tadıma uyuyor gibi . Kesin denenecek:) eline sağlık olsun canım, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene canım,yapmadan,yemeden bilemezsin ,kolay gelsin.

      Sil
  4. Ben de hiç duymadım.Pırasalı mısır ekmeği yapıyorum ve çok seviyorum o halde bunu da çok severim. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seversin ,hem de çok hoşuna gider canım,dene.

      Sil
  5. anam sen neler yapıyorsun böyle yaww maşallah
    ellerine sağlık;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günaydın canım,gözün kaldıysa yap,pratik ve güzel.

      Sil
  6. Mazes'im, hem pratik hem de çok lezzetli olur diye düşünüyorum.
    Mutlaka yapacağım.
    Ellerine sağlık canım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben den de kolay gelsin diyeyim ,yanına çayını da al,karıştırırken canın sıkılmaz.

      Sil
  7. mısır ununu çok severim :)
    biz bunu fırında da yapıyoruz...
    çok güzel oluyor ablam...
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa, fırında bilmiyordum,iyi fikir canım.

      Sil
  8. bende hatırladım,anneannem eskiden taze soğanlısını yapardı.ayran deyince hatırladım.eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet,bu tarifin geldiği yerde yeşil soğan ile yaparlardı ,sende göçmenlik var mıdır acaba.

      Sil
  9. ismi çok degişikmiş.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  10. Mazes gene ne kadar güzel anlatmışsın. Ben senin güzel tariflerin kadar anlatış şeklini de çok seviyorum. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burada kolay,düşüne ,düşüne yazıyorum,bir de evde kızlarla konuşurken görseniz ,25 seneye yakın türkçe konuşuyorum,hala başka dile gidip geliyor beyin,buna da şükür.

      Sil
  11. çok sevdim Mazesim ben yemeğini pırasamda var deneyeceğim hemen ellerine sağlık bitanem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeşil soğanla da yapabilirsin,eskiler yeşil ile yaparlardı.

      Sil
  12. Daha önce karşılaşmadığım güzel bir tarifmiş.Kışın pırasa ile yapılabilecek güzel tariflerden birisi. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Hiç duymamışım, mısır unuyla pırasanın uyumu bence yakışmış.Denemeli,Mazesçim.

    YanıtlaSil
  14. değişik bir tarifmişcanım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Ah şimdi güvenebileceğim bir mısır unu olsaydı diye hayıflandım. Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güvenmekten başka çaremiz yok ki,ne varsa o, piyasada .

      Sil
  16. Mazesimmmm,misir ununun kokusu buralara kadar geldi;afiyet bal seker olsun
    Ellerine saglik arkadasim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok canım ,o kavrulmuş pırasanın kokusu ,bir de bunu ocan başında yapacaksın,odun dumanın kokusu da içine işlesin,mis gibi olacak.

      Sil
  17. İlk kez görüyorum bu lezzeti..
    Nefiss görünüyor,ilk fırsatta denemeli..,Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolay ,ama karıştırırken yanına çay veya kahve lazım,canı sıkılıyor insanın .

      Sil
  18. Ismi degisik kendi degisik..tadida kimbilir ne kadar guzeldir..ellerine saglik Mazescim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocukluğumun,annane köyünden bir lezzet.

      Sil
  19. canım günaydın.
    senin bu lezzetler varya ne değişik.
    ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dünyada ne kadar insan o kadar da yemek vardır ,her gün hala şaşırıyorum ne kadar yemek çeşidi var ,değişik bir şey paylaşayım dedim,kolay aslında ,tabi başında karıştırırken canın sıkılmasa .

      Sil
  20. Merhabalar,
    Bloglar arası gezerken rastladım, tarifler anlatımlar hoşuma gitti.
    Sizi izlemeye ve takip listeme aldım.
    Buradaki tarif lezzetli olduğu her halinden belli.
    ben de yeni pırasalı tart yaptım ve hamuruna mısır unu koydum. Hamuru daha lezzetli oldu.
    Beni de ziyaret edip eklerseniz sevinirim, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldim canım,ben de sendeydim biraz önce ,çok güzel tariflerin var,resimlerin ise süper.

      Sil
  21. Çok değişik ve bir o kadar da kolay bir tarif..Ellerinize sasğlık..Mutlaka çok lezizdir..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldin canım,güzel tarif gerçekten .

      Sil
  22. Ben buna asigim ya (kastamonu da garmac derler buna) Cok lezzetli

    YanıtlaSil
  23. Elinize sağlık.Bulgaristan Kırjali yöresinin vazgeçilmezi :) höşmele anacım kocaman alüminyum tavada yapar yedirir bize, hele kokusu mis mis.Sıvı halini pırasasız da yaparız kaçamak deriz.

    YanıtlaSil