ARAMA KUTUSU

9 Ocak 2012 Pazartesi

kış tarhanası


bu yaz tarhana yapamadım,hazır aldık - beyenmedim ,doal ,katkısız yazıyordu ama içinde ne var'ise bulaşık suyu gibi kokuyordu,ben'de eski zamanlarda nenelerimizin yaptığı gibi sade bir tarhana yaptım,hem o kadar doğal'ki bebeklere bile yedirilir.

ekşi maya yapılışı : su ve un 2 çorba  kaşığı ile karıştırılabilinir kadar koyu bir hamur yapılır ,ertesi gün 1 çorba kaşığı un ve su yine koyu ,kaşık ile karıştırılacak kıvamda ,3 gün aynı işlem ve kışın bu karışım sıcak odada olursa olur veya beklemek istemiyorsanız 1 tatlı kaşığı kuru maya ,1 çorba kaşığı un ve su ile koyu bir hamur yapın ,tabi'ki kaşık ile karıştırılacak kadar koyu olsun .

tarhana için malzeme :
-1 kg.ekşi yoğurt( satın ise biraz su ile inceltin )
-ekşi maya
-un

hazırlanışı : bir kaseye mesela 2 bardak un koyun üstüne yarım bardak sıvı ilave edin ,iki avuç arasına karışımı alın ve ovun ,yoğurmayın ( bazı şeyler aslında görüntülü anlatmak daha iyi ,ama o seviyeye daha gelemedim ben ),ekmek kırıntıları nasıl olur kuru gibi -öyle bir şey olacak - ne koyu ,ne kuru ,büğük kapaklı kaba doldurun ,azar azar un ve sıvı alın ve ovun ,sıcak bir yerde ( naylon poşete geçirebilirseniz kışın kabı daha rahat , taşarsa ortalığı batırmaz ) ,her gün sabah ,akşam hamuru yoğurun ,baştan kuru gibi ,mayalandıkça yumuşuyoru ve ekmek hamuru gibi olur ,7-10 gün hamur kabarır ,kabarmaya bıraktığı gün tarhana hazırdır,büyük köfte yapar gibi hamurdan parçalar koparttın ,her tarafını tuz ile dolu kasede gezdirin ,kağıt havlu serilmiş kaplara doldurun ,üstüne kağıt havlu be buzdolabı poşeti ile kapatın,2 sene buzdolapta taze kalır,hamurdan kalırsa yaza kısmetse ekşi maya yapmam ,tabi'ki sebze de koyarım .
-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder