ARAMA KUTUSU

30 Mart 2012 Cuma

ÇİKOLATALI ,ÇİLEKLİ RÜYA




MALZEMELER:
-hazır pasta tabanı
-ıslatmak için 1 su bardağı vişne suyu

KREMA:
-400 gr. maskarpone
-150 ml.krema
-150 gr.toz şeker
-2 vanilin (ben sıvı esans kullandım)
-2-3 damla rom esansı

ARA DOLGU
-çilek
-tart jöle

ÜSTÜNE ÇİKOLATA :
-20gr.krema
-150 gr,parçalanmış çikolata
-25 gr. margarin

HAZIRLANIŞI:
-ilk önce krema, çikolata ,margarin bir küçük tencereye koyun ,tencereyi başka daha büğük bir tencereye yerleştirin,küçük tencerenin yarısına gelecek kadar soğuk su doldurun ,hafif hateşe bırakın çikolata eriyene kadar,sakın su kaçırmayın çikolatayın içine ve su kaynamasın,erimeye başlayınca ocağı kapatın ,suyun sıcaklığına çikolata erimeye devam edecek ,tamamen eridikten sonra sudan çıkar ,yan tarafta beklesin
-KREMA:
-krema ,vanilin ,rom beraber çırpın,benim krema  uygun değıldi galiba ,fazla kabarmadı ,aynı marka kullanırsan bir daha 1 tatlı kaşığı nişasta ile çırpacağım.
-maskarponu toz şeker ile güzelce çırpın,kremayı ilave edin,1-2 dak.beraber çırpın.

PASTA tabanı ( bu krema 3 katlı pasta tabanı için ,bende 2'li vardı) tepsiye yerleştirin ,yarım su bardağı meyve su ile hertarafını ıslatın ,krema sürün ve JÖLEYİ hazırlayın pakette yazdığı gibi ,kesilmiş meyveler ile karıştırın ve hemen kremanın üstüne dökün,çok çabuk donuyoru.
-ben denemek için yaptım ,meyve kullanmak şart değil ,sadece krema ile yapılsa olur ( ama çilek ile çok nefis oldu )
-jölenin üstüne biraz krema sürün 'ki sonra kayıp gitmesin üsttü.
-2'ci tabanı yerleştirin kalan meyve suyu ile ıslatın ,üstünü ve kenarlarını krema ile yağılayın
-üstte dökülecek çikolata donmuyoru,sadece çikolatalı krema gibi bir şey oluyoru ,dökün aksın şelale gibi  ,sakın düzleştirmeye kalkışmayın.
-ben bir çilek tart jöleye batırmıştım ,üstüne süs olarak kullandım.Krema ile süsledim.

Tart jöle ve bu çeşit pasta krema ilk defa kullandım,krem şanti daha pratik oluyoru ama pastam super lezzetli oldu ,denemeyen bin pişman olur .
                 AFİYET OLSUN .

2 yorum:

  1. gerçektende rüya gibi görünüyo elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. TATLİBİRSEYLER ,keşke tadına bakabilseydim...mmmmm.....

    YanıtlaSil