ARAMA KUTUSU

20 Şubat 2012 Pazartesi

İZMİR KÖFTE



İzmir'de yaşıyorum ama ilk defa yaptım ( çok ayıp ama ),benim büyük kız sadece tavuk yiyoru,şimdi evde yok ,küçük'de pek meraklısı deyil etin ama yaptım,beyendi ,tabi ben 'de .
 malzemeler :
-250 gr. köfte için hazırladım kıyma
-3 patates -elma dilimi kesilmiş
-2 domates
-1 avuç difrizden yeşil biber   ( 2-3 tane biber)

sos :
-2 çorba kaşığı tereyağı
- 1-2 tatlı kaşığı salça
-1 su bardağı su

hazırlanışı : 3 kişilik köfte uzun yap,kızart ,patatesleri kızart ,tuzla,tepsiye diz ,biberler halka kesilmiş üstüne gelişi güzel sepele,domates halkaları en üstüne sırala .
 Sos :tereyağı kavur ,salçayı ilave et ,birkaç kere çevir ,suyu dök üstüne,tuzla ,2-3 dak. kısık hateşte kaynat,köftelerin üstüne dök,borcam olduğu için 200' ye ayarlanmış fırına tepsiyi koyduktan sonra açtım, domatesler kızarana kadar pişir ,son dakikada aklına gelirse resmini çek ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder