ARAMA KUTUSU

29 Şubat 2012 Çarşamba

YAŞ MAYA İLE SÜPER BİR EKMEK OLDU


Anlayamadığım şu : neden ekmek pişirme makinede kuru maya tavsiye ediyorlar,ortak'mı çalışıyorlar acaba ?
Dün elektrikler kesilmişti ,yarım saat kadar,makineye ekmek koymuştum,aradan 2 saat geçti ,bakayım dedim ekmeğe ve ne görsem : makine çalışmıyoru ,ekmek kabarık duruyoru,yani hamur ,hemen fırını ısıttım,hamuru yuvarladım ,fırına koydum,bu arada fırını sadece ısıtmak için açtım,sonra kapadım,bukadar'mı güzel olurmuş yaş maya ile ekmek mmmmm.

malzemeler :
- 600 gr. un
-380ml.su
-1 tatlı kaş. tuz
-2 tatlı kaş.toz şeker
-10 gr.yaş maya
-2 çorba kaş.sıvı yağı

hazırlanışı : su ile mayayı karıştırdım maya eriyene kadar ,malzemelerin hepsini karıştırdım ,kapaklı kabta  ( ben makinede yoğurdum ,tamam makine karıştırdı ,yoğurdu ) 20 dak. sonra bir kere hamuru yoğurun ve bırakın mayalansın.Mayalandıktan sonra yoğurun ,yağılı tepsi alın ,biraz hamurun üstünü bastırın ,mayalandıktan sonra önce 2-3 dak 300' ısıtılmış fırına verin,sonra 170'düşürün ve kızarana kadar pişirin .Mis...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder