ARAMA KUTUSU

13 Kasım 2012 Salı

çok kakaolu ,kaynar su ile yapılan, süper lezzetli kek


İş,güç arasında bu keki yaptım,ilginç geldi malzemeler,kek pek sevmem ,koka kola ile yaptığım kekten sonra bu çok daha lezzetli geldi ,çok kısmetli kek çıktı,çok tadan oldu .

MALZEMELER: 250 ml.su bardağı için ,çıkan 12 tane mıfin kalıptan + 3 tane porselen kase çıktı

-4 tane yumurta
-1 su bardağı kaynayan su
-1 su bardağı sıvı yağı
-2 su bardağı elenmiş un
-2 paket( 50 gr.)kakao(orijinal reçetede 1 su bardağı kakao )
-1,5 paket kabartma tozu
-1 su bardağı toz şeker( orijinalde 1.5 su bardağı şeker vardı )

YAPILIŞI:
-fırını 180 'çalıştır
-un,şeker,kakao karıştırdım el çırpıcı ile
- sıvı yağı ilave edip,karıştırdım
-1 su bardağı kaynar suyu unlu karışıma döktüm ve çabucak çırptım
-4 tane yumurta başka kapta kırdım ve çırparak kakaolu karışıma azar,azar ilave ettim
-kabartma tozu en sonunda ilave ettim
-kalıpları yağladım,başka seferde kağıt kapsül koyarım altına
-karışımı kalıplara doldurdum ,1-2 sm.boşluk bıraktım ve pişirdim.
Süngerimsi  dokulu ,nemli bir kek  oldu.




21 yorum:

  1. tadanlara afiyet olsun çocuklar için dayanılmaz lezzettir kek elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi akşamlar ,ne de olsa evde yapılan daha sağılıklı,yiyenler eti brovnininkine benzetti,teşekkürler canım,iyi akşam dilerim.

      Sil
  2. efis görünüyor caım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tadı da süper,sadece daha açık renkli kakao arıyacam,bu çok kara ,teşekkürler canım.

      Sil
  3. Kaynar suyla kek yapıldığını ilk kez duydum, her gün yeni bir şey öğreniyor insan hayatta:))görünümü bana garip geldi ama sen lezzetli dediğine göre öyledir ama:)afiyet bal olsun canım, eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaynar su daha yumuşaklık veriyor her halde,bana göre de çok kara,ne varsa onu kullandım,başka markaya bakacağım,ama tadı nefis,teşekkürler canım,iyi akşamlar.

      Sil
  4. kaynar sulu kek bende hiç duymamıştım,ama kısmetlisi çok olduğuna göre güzel bir kek olmuş,eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapan pişman olmaz ,nefis oldu ,teşekkürler ve iyi akşamlar .

      Sil
  5. kekler çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık..yiyenlerede afiyetler olsun ..bu keki tadan şanslılardan olmak isterdim..:)

    YanıtlaSil
  6. Islak kek gibi sanki. Anladığımdan değil de nemli oldu deyince . Ne kadar doğal bir anlatım ya, süper. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yiyenler eti brovniye benzettiler,tadı muhteşem desem yeridir.Desenize sonradan türkçeyi yazmaya öğrenmek daha güzel anlatmak demek,yazılarımı anladıysanız ne mutlu bana,teşekkürler .

      Sil
  7. kakao varsa bende varım...
    çok severim...
    ellerine sağlık ablam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir de başka marka kakao tavsiyede bulunsan ,bu kadar kara yapmasa ...Sirinem yap bunu,çok güzel.

      Sil
  8. Ellerine sağlık canım,senin gibi usta elinden çıkar da güzel olmaz mı?
    Yakın olsakda lezzetle sohbeti koyulaştırsak:)
    Bende kaynar suyu 2 - 3 yk.koyuyordum,bir daha ki sefere 1 su b.deniycem.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim,ben usta asla olamam ki,sadece çocuklar doğduktan sonra göçmenliğin getirdi parasal sıkıntıları sayesinde çocuklarıma gözleri bakkal raflarında kalmasın diye başlayan bir yemek yapma aşkı,tv.de bakıyorum yemek programlara ve aslında kendimi küçük görüyorum,genelde ne yaparsam yapayım önümde reçete olacak ,usta biri bunu asla yapmaz . Kaynar su ile bu ikinci kekim ,alışıyoru insan ,yakın olsak da şimdi bir de kahve sohbetin yanına.....Yine de sen çok yaşa canım benim.

      Sil
  9. Canımiçi Mazes'im, yine nasıl da tatlı tatlı anlatmışsın.
    Neredende bulursun bu ilginç tarifleri.
    Harikasın canım.
    Bu arada sanırım yarın ararım seni.
    Ben İzmir'e geldiğimde sen yoğun olacaksın.
    Bir konuşalım canım.
    Yarın arayacağım seni.
    Sevgilerimle canım arkadaşım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim,çok teşekkür ederim .Evet ,ben çok 'çalışkanım',bu hafta öyle olacak,keşke araba ile buraya gelebilseydin ...başka bahara mı kalacak görüşmemiz?Aramanı beklerim,tabi sen bunları eve gittiğinde okursun.

      Sil
  10. Много интересно! Наистина не съм виждала досега! Чудесна рецепта, винаги показваш красоти!

    YanıtlaSil
  11. kahve için sendeydim ,teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  12. blagodarya Candy,ne me hvali mnog,şte poçna da kaprizniça ,a receptite ....lübov kım kuhnyata,vidya li yadene,dori i na reklamite poçvam da se topya kato maslo.

    YanıtlaSil
  13. ellerine saglik,ben her tur keki yerim canim.

    YanıtlaSil