ARAMA KUTUSU

26 Kasım 2012 Pazartesi

masal ,ama gerçek

Bir varmış,bir yokmuş,şimdi yaşlı bir nine olan bir kız varmış.Büyük dedeleri bile bu ülkede doğmuşlar.Hiç anlayamıyormuş küçük kız niye bu ülkede bulgarlar ve türkler varmış.Okula gitmeye  başlayınca niye 1-2 türk var ,diğerleri neden bulgar ,onlar niye bulgar değil ,türk demek nedir?Neden öğretmenler onu tersliyorlar,hele tarih öğretmenleri neden hep bu osmanlıyı derse sık sık konu alıyorlardı,neden osmanlı zulümden bahsediyorlar ve bu derslerden sonra sınıf arkadaşları ondan uzak duruyorlar,onunla neden arkadaş olmuyorlardı?Gittikleri tarih gezilerde neden senin dedelerin bizim dedelerimizi öldürdüler ,ağlatıyorlardı  kızçağızı ,öğretmenler de niye onu savunmuyorlardı ,niye gözyaşlarını silmek için mendil vermiyorlardı?Bir bardak su için savaşmak zorundaydı bulgar çoçuklar ile .Herkes ile beraber beden dersinden kaçtığı için neden müdür sadece onu cezalandırmak istiyordu,neden pis fes ,gösteririm sana arkasından bağrıyordu .Neden ismini değiştirdiler ,aynı insan değilmiydi ,bulgar,türk farkı neydi,bulgarlar niye türk dedikleri insanları sevmiyorlardı ?Türk,türkiyede yaşar ,türkiyeye taşındı .Yıllar yılları kovaladı ,okudu,okudu,okudukça anlamaya başladı neden bulgar türkü sevmiyor.Belgesellere baktıkça şaşıra kalmaya başladı ve düşündü,düşündü : benim evime biri gelse ,bahçeme kendi taşını dikse ,benim ev halkıma zulüm etse bir de bunun üstüne dünyaya hava atsa BEN ne yapardım ?İlk önce o taşları yıkardım ki,bir daha asla kendi beğenilmişliğini kimseye haykırmasın ,sonra elimdeki zincirlerle kendilerini zincirlerdim .Sonra nine bir söz hatırladı:Tarihini bilmeyen milletin geleceği olmaz ...hala düşünüyor ,hangi geçmiş ?Geçmişte atalarının işgalleri ,ve hala bu geçmiş ile hava atanların...büyük dedelerimiz buradaydı,bu kadar kesti,biçti,bunu inşa etti geçmişi hatırlayarak mı gelecek kurulur?Nine hala düşünüyor ,düşünüyor .........

12 yorum:

  1. Mazes'ciğim ne güzel ifade etmişsin, ancak bir çocuk yüreği her şeyi böyle saf, yalansız, dürüst, dobra dobra anlatabilir.Osmanlı ile övünmüyorum, övünecek bir şey yok, üretmek yok, fabrika yok, bilim yok, padişahlar Harem'deki kadınların mücevherlerine takacak altınlar,zümrütler,yakutları bulmak için o ülke senin, bu ülke benim yağmalayalım demişler. Haraca bağlamışlar. Sonunda tüm imparatorluklar gibi küçülecek ve yıkılacaktı. Yıkıldı da. Bunun suçunu oradaki Osmanlı torunlarının çekmesi doğru değil ve acı:(dünya tarihi böyle bunda hiçbir çocuğun suçu yok...Napolyon da böyleydi, Rus çarı da...

    sevgilerimle canım

    YanıtlaSil
  2. Bu yazıyı yazmamın sebebi haberler,Muhteşem yüzyıl,yahu,siz kiminle övünüyorsunuz ,dünyayı fethetmiş kelepiri mi yakalamış,gelin bana sorun,gelin başka yerlerde yaşayan türklere sorun ...bilmem nerede türlere ne yapmışlar...yapacaklar ,siz hala belgesellerde geçmişi kurcalarsanız ,bilmem kaç ülkede türk okulu açmışınız,bilmem bu yemek aslında bizimmiş de zamanla ad değiştirmiş de,biz bu sefer eğitimle fethediyoruz dünyayı ...yahu ,bırakın dünyayı,kendi ülkenize bakın ,kendi insanınıza sahip çıkın .Dünyayı fethedikte cennette mi gideceksiniz ...gidemezsiniz ,sadece ırkçılığı daha çok körüklersiniz.Başka ülkede dedelerinin zamanında işgaller sırasında kalanların torunları hep çekecekler .......

    YanıtlaSil
  3. Mazes selam senden bir ricam var, Candy nin yorumuna bir cevap yazar mısın benim ahtapotlu pilava yorum yapmış. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Bu yazıyı yazdıran duygulara sonsuz saygım var... lakin tarih yazılmış bir kere ve bedel ödetecek kurbanlarını seçmiş. Osmanlı, Napolyon, Hitler, Afrika kıtasındaki diktatörler, İngilizler, Ruslar, Çinliler, Japonlar vs; Dünya bu hikayelerle dönmekte, ne yazık ki hala... İnsanı insana düşman eden bölücü siyasetler, siyasetçiler. Hiç bir lafı boşuna söylemez onlar, hep bir amaç, hep bir işgal var hedefte.
    Sınırları, ülkeleri boşvermek gerek, herşey insanda biter, eğer sevgi tohumu ekilmediyse yüreğine, bırak din, ırk, kaş gözü bahane edecektir. Ben de o topraklardan geldim ve neler yaşandığı, yaşatıldığı çok farkındayım, Türkiye Siyasetinin senin tabirinle "osmanlı torunları"na nasıl sahip çıkmadığını çok iyi bilirim. İki hükümet arasında yıllarca tazelenip korunan içişlerine karışmama anlaşması yüzünden oradaki türk azınlığın nasıl yalnız bırakıldığını, ne gibi işkencelere katlandığını, susturulup, ezildiğini bilirim.
    Zamanın başbakanları kurşun geçirmez arabalarında sessiz sedasız türk köylerinden geçip ziyafetlere gittiklerini çok iyi bilirim. Çingenelerden başlanan bulgalaştırma sırasında bunu kabul etmeyenlere ekmek bile satılmadığını, açlığa mahküm edildiklerini bilirim. Annemin onlara nasıl yardım ettiğini ve sıranın onlara geleceğini farkında olduğunu ve zaman geldiğinde hayatı pahasına direndiğini bilirim. Bir daha haber alınmayan türk aydınları bilirim...
    Baba evimizin bulgar askerleri ve milisleri tarafından kapısı kırılıp annem ve babamın zorla götürüldüklerini bilirim ve suçları türk olmalarıydı sadece, bulgar ismi almak istememeleri sadece...
    Ve annem kanserle boğuşurken bile İnsan Hakları Mahkemesinde tanıklığını yerine getirme heyecanını bilirim.
    Ya Bosna? Bunca acı, bunca ölüm ve toplu mezarları görmeden inanmayan Dünya?!..
    Hepimiz Göçmen insanın torunlarıyız, bir zamanlar ne sınır ne de ülke varmış...
    Filmlere, dizilere gelince...en büyük kaygı: Para, gerisi ayrıntı.
    Saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi akşamlar canım,yorumun için teşekkürler.

      Sil
  5. Canım Mazes'im, çok önemli bazı şeyleri ne güzel ifade etmişsin.
    Yaşanmışlıkla anlatılanlar çok daha anlamlı.
    Yazıların devamını bekliyoruz canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günaydın canım benim ,bir kaç gün sonra büyük kızın yanına gidiyoruz küçük kız ile ,1 hafta sonra gelirim buralara ,Ankarada seni aklıma getiririm,kuşlar haber verir,telefon herhalde açamıyacağım,olan kontürleri bitirip başka yere taşıyacaım .

      Sil
  6. Mazescim, kendi yasadiklari gorduklerini bizim yasamadan bildiklerimizi ama bilmedigimizde cok sey oldugunu ne guzel anlatmissin..Lutfen bu tur yazilarini cogalt..sevgilerimle canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim kolay,kolay duygularımı yazamıyorum(konuşamıyorum),bir yerde ipler kopup buralarda paylaşıyorum .Iğıdıra gidiyoruz büyük kızın yanına küçük ile ,haftaya paylaşırım gezimi.Ben,evden çıkmaya bile istemeyen (daha çok sağılık nedenlerinden )İzmirin tam karşısında bulunan ığıdıra gidiyorum .Bana kızıyorlar misafirliye gitmediğim için ,o kızanları ne kadar da sevsem biraz bencilim galiba ,sağlımı ancak ağiylem için riske atabilirim .

      Sil
  7. benim en yakin arkadasim bir bulgar Almanyada.bugun konusurken bana -duztaban -kelimesini kullandi turkce.Ayni hastaliga halen ayni turkce kelimeyi kullaniyorlarmis hala.baska karsiligi yok birsuru kelimenin.Osmanlinin torunlari olmak bugun ki durumdan daha gurur verici.

    YanıtlaSil
  8. bEN DE BİR TRAKYALIYIM.bABAM BULGARISTANDAN GELMİŞ YILLAR OLALI 1954 TE SANIRIM.aNLATIRDI VATAN HASRETİNİ..ŞİMDİ DUYGULANDIM..SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  9. Hiç bakmadan yazmışım fakettim.Göderince baktımki harfler herşey karmançorman..affola.

    YanıtlaSil