ARAMA KUTUSU

12 Kasım 2012 Pazartesi

yeşil mercimek -çok renkli



Böyle çorba var mı bilmem,denedim ve çok sevdim,bol sebzeli ,çok besleyici .

MALZEMELER:
-1 su bardağı yeşil mercimek,1 saat suda beklemiş
-2 patates ,küp kesilmiş
-1 kırmızı kapiya biberi,ince şerit kesilmiş
-1 domates ,küp kesilmiş
-1 tane yeşil biber,ince şerit kesilmiş
-1 soğan ,ince kesilmiş
-2 diş sarımsak
-1 havuç,küp kesilmiş

Bütün sebzeler su ile haşlanmaya bırakılır,gerekirse sıcak su ilave edilir ,sebzeler yumuşayıncaya kadar pişirilir .
-ıspanak el ile küçük parçalara kopartıp çorbaya ilave edilir,ıspanak aldıktan sonra ,suyunu süzdürüp buzdolabı poşetlere koyuyorum ve difrizde bulundururum ,donmuş ıspanakları elde ufalar gibi yaparım poşette olduğu gibi ,sanki ince kesilmiş maydanoz gibi oluyoru ve çocuklar anlamaz ıspanak olduğunu.
-çorba kaynarken bir yanadan 2-3 çorba kaşığı ile bir çorba kaşığı un kavururum ,kavurulmuş un mercimek çorbaya çok özel tat katıyor,1 çorba kaşığı toz kırmızı (pul biberi ) da ilave edip,kızarmış biber kokusu gelene kadar,2-3 kere karıştırıp çorbaya döküyorum ,tuz,maydanoz ....çorba hazır .

21 yorum:

  1. gerçekten rengarenk olmuş
    çok hoş görünüyor
    içinde herşeyden var lezzeti kadar çokta sağlıklı olmuş mazesim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. süper görünüyor...
    ellerine sağlık ablam....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sebze bahçesi gibi ,teşekkürler canım.

      Sil
  3. Çok harika görünüyor mazesciğim, rahmetli babam böyle sebze çorbaları yapardı, onu hatırlattın bana, afiyet olsun ve de eline sağlık...
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir de çok basit,istediğin sebze ekle,kaynat..teşekkürler canım.

      Sil
  4. rengide kendide bir baska olmus nefis görülüyor ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendi beğenilmiş gibi olmasın,resim de ,tadı da güzeldi,teşekkürler canım.

      Sil
  5. bende bugün sadesini pişirdim çok severim doğrusu sizinkide rengarenk olmuş elinize sağlık vitamin bombası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir de biraz sebze ilave etseydin...başka,daha zengin bir tat ...teşekkürler canım.

      Sil
  6. Bu çorba değil yemek olmuş artık Mazes'im. Çok besleyici ve lezzetli görünüyor canım. Hemen not ettim yapacağım kesin.
    kocaman öptüm seni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel oldu,aklına gelen sebze doldur ...teşekkürler canım.

      Sil
  7. bayılırım renkli şeylere eline sağlık şekerim. bol vitamin hem bakliyat hem sebze ikisini de biraraya getirip bomba yapmışsın sen bunu. afiyet bal olsun. çok öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu sene baklagilleri neşelendiriyorum bol sebze ile ,onlar da mutlu,bana da lezzetli,teşekkürler canım.

      Sil
  8. Boyle corba yoksada sayende olmus oldu ve bozde ogrenmis olduk..bayilirim mercimegin oldugu herseye..nefis gozukuyor afiyetler olsun..sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu sene kerışımlar yapıyorum,hepsi de lezzetli oluyorlar,teşekkürler canım.

      Sil
  9. maazezim ellerine sağlık gel ye beni diyor:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok renkli değil mi?teşekkürler canım.

      Sil
  10. Ellerine sağlık canım nefis olmuş. Renkler bir harika. Un konusunda seninle aynı fikirdeyim ben kıymalı yeşil mercimek yemeğinde de yemeğin suyunu mutlaka unla bağlıyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de öyle severim,teşekkürler canım.

      Sil
  11. şahane bir çorba olmuş, bol sebzeli tam bir şifa kaynagı..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil