ARAMA KUTUSU

1 Kasım 2012 Perşembe

ARAP KEKİ-ARABSKİ KEK



MALZEMELER:
-2 yumurta
-1.5 su bardağı toz şeker
-1.5 su bardağı un + 2 çorba kaşığı kakao-beraber karışmış
-1 su bardağı yoğurt
-1 tatlı kaşığı karbonat
-0.5 su bardağı sıvı yağı
-

ÜSTÜNE:
-3 çorba kaş su
-6 çorba kaş.toz şeker
-2 çorba kaş.kakao
-60 gr.tereyağı

YAPILIŞI:
-yumurta ve şeker çırpın puf krem olana kadar
-sıvı yağı ilave edin
-yoğurt ve karbonat beraber karıştırın ve yumurtalı karışıma ilave edin
-hepsini karıştırdıktan sonra unu azar azar ilave edin kaşık ile yavaş karıştırarak
-yağlanmış,unlanmış kalıba dökün,180'fırında pişirin.

ÜSTÜNE:
-malzemeleri kısık hateşte şeker eriyene kadar pişirin
-soğuk kekin üstüne sıcak dökün

Bu sıralarda hep'antika' ,çok eskilerde kalan yemekler,tatlılar aklıma geliyoru,hayır olursun.


Çayın yanında da harika gider Bu tarifi de yine Gelibolu17'nin ev sahibliği yaptığı 77. Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğine gönderiyorum.

25 yorum:

  1. selamlar canım,güzel tarifin için çok teşekkürler,ellerine sağlık...burda http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/11/arap-keki.html yayında,gene beklerim

    YanıtlaSil
  2. nefis bir kek olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Günaydın, ellerinize, emeğinize sağlık. Ne kadar güzel ve leziz görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler ,ne varsa eskilerde var diyorlar ya,bu da güzel bir tarif.

      Sil
  4. Големи вкусотии публикуваш! И този сладкиш е неустоим! Поздрави!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Candy,reseptite ot naşeto minalo naistina sa vkusni.

      Sil
  5. Merhaba canım, Arap keki ha? İlk kez duydum ama kakaolu her şeyi çok severim, eline sağlık ve de afiyet olsun ayrıca çok lezzetli görünüyor...
    afiyet olsun bir dilim ben de aldım:)çayla tabii...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günaydın canım,kakaolu kek güzeldir ...bir dilim yetmez...teşekkürler.

      Sil
  6. ¡Qué bella propuesta me encanta ! abrazos y abrazos.

    YanıtlaSil
  7. Buna da imrendim aslında ama arka arkaya yapmayayım. Mazes bomba tariflere devam ediyorsun. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocuklarıma iyi miras bırakmak istiyorum ,teşekkürler.

      Sil
  8. Kek cok guzel gozukuyor..kahvem var suan ama kek im yooook:( ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kekler benden,kahve senden olsun canım,teşekkürler.

      Sil
  9. harika mazesciğim. bana kek olsun da bir de yanına kahvem mümkünse. işte o zaman dünyanın en mutlu insanı oluveririm :) canım bir de bloğumu destek için oy vermeye çağırıyorum seni. tabi katılmak istersen öpüyorum tatlım görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keke bence de kahve yakışır canım.Sen demek hep mutlusun,destekledim seni,umarım mutluluğun katlanır.

      Sil
  10. Mazeeeeesssss, çok canım çektiiiii.
    Dün çaya gelirken de getirseydin keşke :)
    Canım canım canım arkadaşım, ellerine sağlık.
    Afiyetler olsun.
    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. itraf ediyorum,resimler yüklendiği anda yaptığım yemeklerden sadece hatırası kalır .Yine de kek kahve ile daha iyi gider bence ,deneyelim mi bir gün ?Her şey için çok teşekkür ederim.

      Sil
    2. Deneyeliiiiiiiimmmmmmmm!!!!
      ( Heyyfi çok mutlu oldu. )

      Sil
  11. Mazes, ben eski tarifleri çok seviyorum. Ellerine sağlık. Çok lezzetli görünüyor.Sevgiler arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım,ne varsa eskilerde var boşuna dememişler ,sırada yine eski bir tatlı geliyor.Teşekkür ederim canım benim .

      Sil
  12. kek harika gözüküyor ben bu keki peynirle yerdim olsaydı eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peynirle hiç yemedim,sen öyle dersen demek güzeldir,teşekkür ederim canım.

      Sil