ARAMA KUTUSU

20 Kasım 2012 Salı

SU BÖREĞİ-KIYMALI



MALZEMELER:
-su böreği yufkası
-bol soğanla kavrulmuş kıyma
-kavrulmuş tereyağı

YAPILIŞI:
-yufkaları dörde keserim,bol tuzlu suya 3-4 tane atarım,üstüne çıktıktan sonra delikli kaşık ile soğuk suya alırım ,çok ell ile hafif sıkarak çıkartıp sudan tavaya döşerim,ilk yaptığımda(çooook uzun zaman geçti) bu böreği çok kaynaması lazım diye düşündüm,zor topladım parçaları sudan .....
-altta ve üstte kuru yufka döşerim
-tavayı 2 çorba kaş. sıvı yağı ileyağılarım ,1 tane bütün kuru yufka üstüne döşe,1 sıra haşladığım yufka,üstüne 1 çorba kaş.tereyağı,ve kıymalı (peynirli)harç
-yufkalar bitene kadar öyle devam edilir ,en üstteki yufkaya sadece tereyağı dökülür
-ben büyük tepsi çeviremiyorum,en pratik büyük el tava
-kısık hateşte altı kızarana kadar pişir,üstüne kuru yufkayı ser ,tepsiden daha büyük,kuru bir yayvan (servis)tepsiye ters çevir,yağla ve silkeleyerek böreği tavaya kaydır .
-altını kızart ....ve afiyet olsun.

Aramızda kalsın,bu günlerde yemek yapamıyorum ,iyi ki taslaklarda bir şeyler bulunuyor .

29 yorum:

  1. pek kıymalı yiyemem ama su böreğini çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir de kendin açmaya zahmet etmezsen çok basit oluyor.teşekkürler canım.

      Sil
  2. Mazeslerin en tatlısı, en beceriklisi, en n en en birtanesi.
    Ellerine sağlık.
    Çok severim su böreğini.
    Kıymalısıda çok güzeldir.
    Çayımı alıp geldim :))
    Sevgilerimle canım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. su böreği sevmeyen varmıdır ?Sıcacık çay...çok teşekkür ederim canım benim ...beni o kadar şimartma ..

      Sil
  3. canım ablam hem su böreği yapmışsın...
    hem de kıymalısını...
    bu börekler benim olmalı...
    çok severim çooooooook...
    ama bana pek kalmamış gibi :((
    olsun abşam yine yapar :))
    ellerine sağlık ablam....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu blogu kızlarım için başlattım,okuyan insan pek yemek yapmak bilmez,bir gün yalnız kaldıklarında anne evinde yedikleri nasıl yapıldığını bilsinler,bu blog sayesinde çok, çok cici kızlar ile de tanıştım,ben teşekkür ederim canım benim.

      Sil
  4. bende sonuna yetiştim galiba,kıymalı tercihimdir zaten,eline sağlık.Bazen gerçekten yemek yapmak istemediği günler oluyor benimde:) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım ,teşekkürler ,son dakikada aklıma geldi resim çekmek,benim hanımlar kırmızı et ile kavgalılar,ne olur ,ne olmaz,belki bir gün başkalarına yaparlar....

      Sil
  5. Ben peynirli maydanozlu çok seviyorum ama eline sağlık afiyet olsun canım
    su böreği açması çok zor..Kadıköy'de Bahariye'de Saray vardı hala duruyor mu bilmem, oranın su böreği çok güzeldi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim,inanırmısın ,bu böreği yaklaşık en son 23 sene önce yaptım ,bu sefer kendim ve eşim için yaptım ,yanında tabi ki peynirlisi de yaptım ,yufkayı hazır alıyorum (ne ayıp bana),çok teşekkürler.

      Sil
  6. Ayy su böreği hemi de kıymalıı.
    Canım benim daha ilk günden bana bu yapılır mııı?
    Ellerine sağlık arkadaşım,neyse ki 2 dilim kalmış:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevalcım,canım ,sakın boş mide ile gelme ,her şey bozulur(sen anladın ),son dakikada çekeyim yine de resmi dedim ,çok teşekkürler,kendine iyi bak.

      Sil
  7. Ellerine sağlık Mazes. Kıymalı böreğe bayılırım yöntemin de çok güzel. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah,ah,bi olsa,bi sıcacık çay da yanında ....teşekkürler canım.

      Sil
  8. iki dilim kalmış onlarda bizim olsun harika börekler gelin bakalım.Eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaa, bitti,bitti ,kalmadı ,sen iste yaparım ...çok teşekkürler canım.

      Sil
  9. Su böregi hem de kiymali,bitirmissiniz zaten,yiyenlere afiyetler olsun...
    Ben de beklerim,sevgiyle ve dostca kalin....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. su böreği gibisi yoktur ,teşekkürler canım.

      Sil
  10. canım muazezim yenmezmi gülüm şimdi bu.
    aldım çayımın yanına:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel yenir sıcacık çay ile ,teşekkürler canım benim.

      Sil
  11. Bak 2 dilim hala duruyor.Beni mi bekliyor acep:)
    Canım benim şimdilik iyi gidiyor.Ama daha yolun çokkk başındayım vee uzun bir yolum var!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir sana ,bir bana paylaşalım,sonra d...ne der ,kolay gelsin canım benim,sabrın sonu selamet olmalı .

      Sil
  12. bende çok seviyorum bu hazır yufkaları
    bizim evde suböreği çok sevilir
    hazır yufkasını alıp yapıyorum arada
    eline sağlık mazesim
    kal sağlıcakla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim pazarda var bir yufkacı,dükkanı da var,izinli çalışıyor,normal yufkası da ipek gibi ,su böreği de çok güzel,bir kere bir arkadaş tavsiyesine uydum bimden aldım,pişman oldum,bildiğinden bir daha şaşmam.Büyük el tavada yapıyorum ,çevirmesi kolay,kalanı da buzlukta ,çok pratik .İyi gün dilerim canım.

      Sil
  13. ilk defa markette su boregi yufkasi gordum.aldim o kadar zahmete tadini pek begenmedim.sanirim yufka cok kalindi.senin ellerine saglik eminim cok guzeldir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başka marka dene ,gerçekten güzel olanları da var ,pratik oluyor,benim büyük kız su böreği yufkadan sodalı börek yapmış,çok beğenmiş.

      Sil
  14. Hepsini yemeyelim diye 2 dilim bırakmışsın. :)) Gene gecenin bu saatinde görünce midem guruldamaya başladı. Su böreği yufkası ayrı mı oluyor? Ne güzel ya. O zaman bayağı kolaylaşıyor iş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. son dakika çektim,belki bir gün birisine lazım olur.Ve ,tabi ki hazırı da var ,her marka iyi değildir,aslında dükkanlar var ,taze,taze ,kalanı da buzlukta bekleyebilir,bir de ben büyük el tavada bir yemeklik yapıyorum,kalanı buzlukta .İmkanı olmayan,yufka açamayan,aceleye gelene çok pratik oluyor,size de denemek kalıyor.

      Sil
  15. Looks so delicious and tasty. Thank you for an amazing recipe!

    YanıtlaSil