ARAMA KUTUSU

4 Kasım 2012 Pazar

ÇÖREK,GULAÇ VEYA PİŞİ,KİM NASIL BİLİRSE,TADI SÜPER


Bunu herkes başka isimler ile biliyor  ,herkesin yapma şekli de başka ,iddiaya  girerim ki benimkileri çok hafif .
MALZEMELER:
-un-yaklaşık 600 gr
-su-400 ml
-1.5 tatlı kaş.toz maya
-tuz-2 tatlı kaş.
-toz şeker-1 çorba kaş.
-kabartma tozu-yarım paket

YAPILIŞI:
-bu ölçüler kabartma tozu için veriyorum
-yumuşak,ele yapışacak kadar hamur olacak
-hamur yoğrulduktan 10 dak. sonra ıslak el ile bir kere daha karıştırılır ve mayalanmaya bırakılır
-bol yağı kızdırın ,kabarmış hamuru sakın yoğurmayın ,ıslak el ile bir kenarından mandalina büyüklükte hamur koparın ,parmak uçları ile hamuru inceltin ve kızgın yayın içine atın,bir çatal ile hamurun bir köşesini tutturun ve  yağının içinde sağı sol yaparak üstüne kızgın yağı gelmesini ,kabuk tutmasını sağlayın
-altı kızardıktan sonra çevirin,pişerken ellerini ıslat,hamurdan bir parça kopart,bunu yaparken zaten pişi kızarmış oluyor,kağıt havlunun üstüne al
-ıslak el ile hamur açıldığı için fazla yağı çekmez
-sağı ,sol yaparak hamurun altı,üstü kabuk tutar ve fazla yağı çekmesini önler
-yine de fazla yenirse kilo yapar,her şeye rağmen yine de tatmaya değer
-bir kerecik kuru fasulye ile yerseniz hep öyle istersiniz .


19 yorum:

  1. Merhaba canım, rahmetli annem 'pişi' derdi, çok severim, çayla ne güzel yakışır, dediğin gibi lezzetli, eline sağlık, afiyet olsun.
    güzel pazarlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayramda evde kaldım,bunlar hep bayramda yaptıklarım,biz de çok sevilir ,teşekkürler canım.

      Sil
  2. süper ya, çok seviyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah,ah,şimdi olsa sıcacık ne iyi giderdi çay ile.

      Sil
  3. Mazesss yapma bunu bana..yeni kahvalti ettim, pat senin sayfadan bana bakan hamurlar-pisi-ler bayilirim bayilirim..nasil yerim olsa simdi..ellerine saglik canim..sevgiler guzel pazar gunu sana;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şu anda ben de olasa da yesem diyorum ,sıcacık....iyi hafta diliyorum.

      Sil
  4. her yörede başka adı olur bu hamur kızartmasının tatarlar yapar genelde kandillerde kabartlama denir yanına peynirle çok güzel olur. eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım,ismi ne olursa olsun herkes sever bunu,olsa da yesem...teşekkürler canım.

      Sil
  5. Pişi canım bizde pişi ve çok severiz. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdi birisi bana 2 tanecik getirse...teşekkürler canım.

      Sil
  6. bizde pişi diye biliriz kendisini,özellikle annem bu konuda iyidir.Ben denemedim ama sabah şimdi çayın yanına alsam bir tane mesela ,ne de güzel olur.Kilo yapmasın diye bir tane:)Eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de şu anda olsa,sıcacık,yanında çay...teşekkürler canım.

      Sil
  7. pişiler nefis olmuş şekerimm
    bak demedi deme kilo alcan haa;)
    ellerine sağlık maharet annem benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kilo almaz,sabahları evde değilim ki,zaten bayramdan bayrama...teşekkürler canım benim.

      Sil
  8. çok güzel görünüyorlar ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir de tadı,sıcacık....teşekkürler canım.

      Sil
  9. Mazes'im bayılırım pişi ye
    Yanında da reçel ve peynir olacak tabii.
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  10. Kurufasülye ile demişsin ya valla çatala kaşığa bile gerek yok. Ban ban ye. Eline sağlık harika.

    YanıtlaSil
  11. canim güzel dileklerin icin cok tesekkürler, darisi basina, pisi de cok harika pufur pufur olmus, sevgiler.....

    YanıtlaSil