ARAMA KUTUSU

17 Kasım 2012 Cumartesi

kuru fasulye



Her zaman bir ölçü kapta ,1,5 l.su alan kap ,yarıya kadar ( resimdeki barbuniya ve nohut karışımı)kuru baklagiller doldururum ,akşamdan yıkayıp fasuliyeleri ,kabın üstüne kadar su doldururum ,ertesi gün öyleden sonra suyu atıyorum,yıkıyorum fasuliyeleri,tencerenin altına 1 soğan doğrarım ,1 domates gelişi güzel keserim,1 tane biber,üstüne fasuliyeleri,ıslattım kabı tamamen su doldurup tencereye atarım ,kapağı kapatıp pişiririm,aklıma gelmedi kestireyim kaç dak.pişer,kokusunu takip ederim .El tavada biraz sıvı yağı ile (tereğayı)toz kırmızı biber,1 tatlı kaş.biber salçası ile kavururum ,çorbadan 2-3 kaşık suyundan inceltip salçalı karışımı çorbaya atarım ,tuzlayıp 2-3 dak.beraber kaynatırım ,1 fiske kuru nane,çorba hazır .
-salça fazla ekşi yapıyor çorbalarımı ,azıcık kullanırım,genelde biber salçası kullanırım
-fasul,nohut,yeşil mercimek,aşurelik buğday karışımı da güzel oluyor,tuzladıktan sonra birazıcık difrizden spanak da koyarım çorbaya .
-bu ölçüde su ile çorba  çok sulu olmuyor.
-soğan ve domates sevmeyen çorbasında bütün koyabilir ,sonra çıkarır ve atar,veya çatal ile ezer ve çorbaya ekler.
-kış için difrizde doğranmış yeşil biber bulunur
-bu sene acı biber kurutuyorum,önceden kurtlanırdı,çaresini internette buldum,biberlere çentik attım,tuzlu suda 1 saat beklettim,suyu süzüldükten sonra ipe dizdim,cam kavanoza doldurdum,inşallah kurtlanmazlar .
-aslında içine kaynarken 1 tavuk budu olsa daha da lezzetli oluyor .

32 yorum:

  1. oh yeme de yanında yat mazesciğim, harika görünüyor üstelik malzeme listene baktım içinde et yok:)))afiyet bal olsun:)bunla turşu ve pilav ne yakışıyor di mi?:)sevgilerimle güzel bir hafta sonu diliyorum canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önce yerim,sonra yatarım,aklımda kalır yemesem,et sana kalmış,güzel yemek,her şey da yakışır,pazar günü yarıladım bile,iyi gün geçirmeni dilerim.

      Sil
  2. Canım çokgüzel bu yemek.
    Not defterime ekledim.
    Kesin yapacağım. Çok severim baklagilleri.
    Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günaydın ve teşekkürler,kolay gelsin Heyyficim.

      Sil
  3. Öyle güzel anlatmışsın ki.Resim ve anlatımın birleşince ağzımın sulandığını hissettim:)
    Ellerine sağlık canım:)
    Sevgilerimle öpüyorum...

    YanıtlaSil
  4. ee malum izmire artık kış geldi
    gelsin bakliyat yemekleri yanınada turşu.
    ellerine sağlık;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım,teşekkürler,yakışır bu yemek,yazın bile ara sıra aranır.

      Sil
  5. Hiç denemediğim bir yemek ama nefis görünüyor,haşlamadan yapıyorsun anladığım kadarıyla,eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaa,çok şey kaçırıyorsun canım,akşamdan ıslatıp,ertesi gün pişiriyorum.Teşekkürler.

      Sil
  6. ellerine sağlık ablam...
    kışın en sevilen yemek :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım,teşekkürler,kışın aklına gelen baklagilleri karıştır,hiç bıkmazsın.

      Sil
  7. yanında pilavla vazgezilmez bir yemek canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. baklıyatlar bir arada. denemek lazım. eline sağlık afiyet bal olsun mazesim. mutlu pazarlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım,karıştır aklına ne gelirse ,hiç bıkmazsın,teşekkürler.

      Sil
  9. Ellerine sağlık Mazes bakliyatları ben de hiç bir arada pişirmedim.Aşure hariç. Merak ettim nasıl oluyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım,bir arada çok güzel oluyor ,denersen anlarsın.

      Sil
  10. Ах, колко апетитно изглежда и толкова много да обичам боб, но съм алергична за съжаление към бобовите култури. Ще се порадвам поне на тази неустоима порция, която си ни сервирал... :)

    Поздрави и пожелание за един прекрасен неделен ден!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. domıçnya mi ,çe ne mojeş da yadeş boba,no na pırvo myasto e zdraveto,mnogo blagodarya ,çe mi pisa mila,hubav den ti jelaya i az.

      Sil
  11. bakliyatları bir arada sadece çorba ve aşurede kullanırım,ama yemeğini hiç yapmadım.ellerine sağlık bizim evin en sevilenlerindendir kuru fasülye..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım,bence her çeşidini denemelisin .

      Sil
  12. Много вкусно! Обичам това ястие! Поздрави!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. s bob e prekrasno ,bırkay bobenite ,vari,stva mnogo vkusno mila,priyaten den ti jelaya.

      Sil
  13. Kışın soğuğundan korunmak için bu lezzetlere ihtiyaç var ,çok güzel gözüküyor ,eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım,kışın çorbalar aranıyor,daha çok lezzet için karıştırıyorum,aslında her şeyden azacık kaldığında bir gün bu yemek çıktı ortaya,bu lezzetten sonra karıştırıyorum baklagilleri.

      Sil
  14. Very tasty looking dish! The color is so Autumn-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın,son bahar gibi ve çok lezzetli.

      Sil
  15. Canım benim bizdede çok sevilir kurufasulye, kışın en güzel yemeği,ellerine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ,herkes seviyor,yukarıda bir arkadaşın alerjisi varmış baklagillere karşı,çok üzüldüm,bizde de aranan tat,teşekkür ederim canım.

      Sil
  16. İşte kışın en favori yemeği nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem lezzetli,hem pratik,teşekkürle canım.

      Sil